Dag 9 t/m dag 13

13 juni 2012 - Fraser-Fort George H, Canada

De afgelopen dagen heel slechte, of geen wifi gehad dus nu pas weer gelegenheid om te schrijven... Tis even een hoop maar we hebben ook alweer zo veel gezien!

Dag 9; Vanmorgen naar campbell river gereden omdat we gehoord hadden dat je daar goede kans had om walvissen te zien op de pier... Het was even turen en zoeken, maar ineens waren ze daar! Twee bultruggen die ons even een prive showtje gaven met sprongen en al! Omdat ze erg ver weg waren en we ze nu toch ook wel heel graag van dichtbij wilden zien besloten we toch nog maar een boottocht te doen.  Er werd ons aangeraden nog even goed te lunchen want de tocht zou zeker 4 uur gaan duren. Ik wist nog niet of ik dat zo'n goed idee vond, omdat ik vorige keer al zonder volle maag ietwat misselijk was... Maar ja ik wilde hoe dan ook die beesten zien dus toch maar wat gegeten en meegegaan... Deze keer was het een open boot, de zodiac. Omdat het erg koud kan worden op die boot kregen we allemaal een of ander heel dik michelinpoppetjespak. Het was nog een hele klus om je daar in te hijsen en het zag er natuurlijk niet uit, maar achteraf was het heel fijn want we hebben het geen seconde koud gehad. Toen de boottocht zelf; sjezus wat een avontuur was dat!!!! Dat ding ging zo verschrikkelijk hard echt niet normaal. Af en toe voelde ik me net een stuiterbal, maar het was het allemaal waard want we hebben de bultruggen nu ook van heel dichtbij gezien! Ook hebben we een heleboel zee arenden en een zwarte beer gezien die op ongeveer 3 meter afstand stond te eten. Hij was minder onder de indruk van ons dan wij van hem want hij poseerde er flink op los.   Het is eigenlijk met geen pen, potlood, computer of ipad te beschrijven hoe gaaf het is om al die beesten in het echt te zien!  Onze schipper vond het kennelijk ook erg leuk want uiteindelijk waren we pas na bijna 6 uur terug in de haven...   Toen we van de boot af stapten voelden we allemaal pas hoe verschrikkelijk verbrand we waren in ons gezicht want t was prachtig weer en we waren ons allemaal vergeten in te smeren... Ach wat rood is word vanzelf weer bruin! 's avonds na het eten een rv park opgezocht... Tjsa wat zal ik daar eens over zeggen.... Het was een bijzondere ervaring...

Dag 10; Vandaag was weer een reisdag. Om we op het vaste land te komen moesten we drie ferry's nemen, maar omdat deze boten totaal niet op elkaar aansluiten de laatste maar uitgesteld naar een dag later want anders zou het wel erg laat worden...  Echt veel valt er over deze dag dus niet te vertellen, behalve dat we op de eerste ferry nu ook een paar orca's hebben gezien! Ook alweer zo gaaf!

Dag 11; Vanmorgen heel vroeg opgestaan om de eerste ferry naar het vaste land te pakken. Was een tochtje van niks... Eenmaal op het vaste land naar whistler gereden en daar een hele tijd rond gelopen. Mooie stad is dat! Hier zie je heel veel terug van de olympische spelen van 2010. Er staan allemaal olympische symbolen en er is een olympic oval gemaakt waar de ringen te zien zijn en allemaal platen met de medaillewinnaars.... Ook kun je met een skilift omhoog om te wandelen in de bergen. Helaas waren nu alle wandelpaden nog dicht, omdat er nog heel veel sneeuw lag.... Ook leuk om een keer in je zomervakantie nog met sneeuwballen te kunnen gooien! Boven op de berg nog even heerlijk in het zonnetje gelunched en toen weer naar beneden gegaan om een rvpark te zoeken.  We hebben een plekje in een natuurpark gevonden.... Papa en jan hadden bedacht dat t wel leuk was om een kampvuurtje te maken. De parkwachter had ons (de vrouwen) verteld  dat we alleen een fikkie mochten stoken met bij haar gekochte blokken omdat de natuur beschermd was, wat wij meteen dorgegeven hebben... Maar eigenwijs als onze aanwezige heren zijn, vonden ze dat die regel voor hun niet gold dus zijn ze hout in het bos gaan zoeken... Binnen een minuut of 10 stond ze weer bij onze camper om te vertellen dat ze het bij een waarschuwing liet, maar eigenlijk zouden ze een dikke boete krijgen..... Haha, moet je maar luisteren!  's avonds nog even heerlijk met een wijntje bij het vuurtje gezeten en toen lekker gaan slapen....

Dag 12; Vandaag was weer een reisdag en dat was maar goed ook want t is bijna de hele dag schijtweer geweest... Onderweg zijn we weer door fantastische natuur gereden. Maar jeetje wat zijn de verschillen hier verschrikkelijk groot. Het ene moment heb je het gevoel dat je in een set van een western film beland bent, het volgende moment in een aflevering van lost en daarna zit je in hollywood omdat er kasten van huizen staan... We staan nu weer in een natuurpark aan een fantastisch mooi groen meer. Wat is het water hier helder! Morgen weer verder naar jasper en dan even een beetje rustig aan om ook echt alles goed te kunnen bekijken...

Dag 13; Vandaag een hele lange rit gemaakt. We hebben zo'n 400 kilometer gereden. Morgen het laatste stuk naar jasper doen, maar nu eerst WIJN!!! Dit was het tot zover! Weer veel liefs uit canada!