Dag 25, de terugreis, thuiskomst en laatste vakantiedagen

1 juli 2012 - Amsterdam Zuidoost, Nederland

Dag 25;

Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen en daarna naar ford langley gelopen. Dit is een soort middeleeuws nagebouwd dorp waar ze uitleggen hoe brits columbia ontstaan is. Er liepen daar allemaal mensen in klederdracht die je dan per huis of bedrijf vertelde hoe het daar werkte. Ook dit was weer erg leuk!

We zouden eigenlijk 's avonds lekker uit eten gaan omdat het de laatste dag was, maar omdat we nog heel veel eten in de camper hadden hebben we besloten om toch maar gewoon daar te eten en dan nu lekker uitgebreid te gaan lunchen. We kwamen in een restaurant terecht waar we heerlijk hebben gegeten. We werden verwelkomd door een heel rustig beetje zweverig vrouwtje en bediend door haar verschrikkelijk hyperactieve zusje (denk ik).. Deze vrouw was echt ZO uberblij dat het niet anders kon dan dat ze daar ´s morgens een pilletje voor nam...

Na de lunch zijn we het dorpje nog even doorgelopen, was schattig en gezellig, maar god wat ben ik blij dat ik daar niet woon! Geen normale winkel te vinden, alleen maar antiek of tweedehandszaakjes...

En toen zat het er op en moesten de koffers weer ingepakt worden.... Gatverdamme wat was ik nog verschrikkelijk niet klaar om naar huis te gaan! Maar ja ook hier kwam een eind aan, dus toch maar begonnen en eigenlijk waren we zo klaar...

Nog even heerlijk burgelijk met zn allen geyatzeet, (dat schrijf je vast niet zo maar weet het anders ook niet. Ik bedoel dat spelletje met die 5 dobbelstenen, maar dat wisten jullie natuurlijk meteen!) alle restjes opgegeten en gedronken en lekker naar bed gegaan. Laatste nachtje in dat harde bed....

De terugreis;

Nog steeds had ik totaal geen zin om naar huis te gaan... Maar ja, we moesten de camper voor 11 uur inleveren dus zijn we maar om negen uur vertrokken omdat we niet wisten hoe lang we er over deden om daar te komen. Uiteindelijk na nog even in de file te hebben gestaan waren we er om 10.15 en zaten we om half elf al in de taxi naar het vliegveld. Hier waren we om 11.15. We vlogen pas om 19.30 vanavond dus we konden nog niet inchecken. Gelukkig hadden ze van die bagagekluizen dus konden we onze (nu toch wel wat zwaardere) koffers even wegzetten...

En dan is het 11.45 en dan moet je nog bijna 8 uur, dus wat doe je dan.... juist ja, shoppen.... dachten we, want ook dat viel helaas tegen en waren we snel klaar mee... De mannen waren de halve finale tussen spanje en portugal aan het kijken dus zijn we die ook maar gaan kijken en gelukkig duurde die erg lang dus waren er alweer een paar uurtjes weggetikt. Hierna konden we wel inchecken en dat hebben we dan ook maar gedaan. dit duurde al met al ook wel een uurtje en langzaamaan tikte de tijd weg.

De vlucht duurde weer lang en ook nu kon ik weer niet slapen.... Al met al was ik bij aankomst in nederland dus gesloopt...

Thuiskomst;

Op schiphol aangekomen konden we niet wachten om iedereen weer even lekker te knuffelen en dat hebben we dus ook maar even goed gedaan. Ook kreeg ik daar van siem (die bloednerveus was, zo lief) mn verjaardagscadeautje. Marcia, sander, kevin en claudia hadden tijdens mijn vakantie mijn hele balkon schoongemaakt, geverfd en gepimpt! Ik kreeg drie foto´s met alvast een voorproefje. Eenmaal thuisgekomen was het zo mooi! Daar ga ik heel wat uurtjes op doorbrengen...

Ik ben de hele dag maar een beetje in beweging gebleven om de slaap tegen te gaan ben ik om half negen HEERLIJK in slaap gevallen in mn eigen vertrouwde bedje...

Laatste vakantiedagen;

Vrijdags eerst heerlijk uitgeslapen en daarna begonnen met wassen en opruimen.... Ik had donderdag om de vakantie af te sluiten nog maar even een nieuwe tv voor op mn slaapkamer gekocht en daar moest ik ook op wachten. Nog even op mn balkonnetje gezeten en ´s avonds weer lekker vroeg naar bed...

Zaterdag ook lekker rustig aan gedaan. even wat boodschapjes en verder niet echt veel, was nog steeds erg moe...

Zondag mocht ik dan eindelijk weer softballen! Even zag het erg somber uit door de regen, maar gelukkig hebben we de blauwe vogeltjes weer even laten zien hoe echt softbal werkt en gewonnen met 11 tegen 2 en 17 (!) tegen 0...´s avonds nog even bij hachi gegeten met papa en mama en dan is het nu toch echt weer helemaal voorbij... Morgen moet ik weer aan de bak...

Ik wil als laatste nog even zeggen dat dit de mooiste en meest indrukwekkende vakantie van mn leven is geweest en dat ik zeker weet dat ik ooit weer terug ga.... Lieve mooie canada, ik ben een beetje verliefd op je geworden!