Dag 14 t/m dag 20

22 juni 2012 - Jeruzalem, Israël

Na weer heel lang geen wifi gehad te hebben nu dan eindelijk weer de kans om een blogje te plaatsen. Pas als je een paar dagen geen internet hebt merk je hoe handig het is en hoe verslaafd we eigenlijk allemaal zijn...

Dag 14;

Vandaag begon de dag met veel regen en helaas voor ons was die regen alleen even weg toen wij besloten hadden een wandeling van zo'n 11 km naar de valley of the 5 lakes te gaan maken. Na 5 kilometer begon het nl weer keihard te regenen en is het niet meer gestopt. Dus wij allemaal regenjassen aan en gewoon door, want t was net zover doorlopen als terug ongeveer dus dan toch maar gewoon de hele route gedaan! God wat voelde ik me ubersexy in mn toeristenoutfitje! Wandelschoenen, wandelbroek, regenjas, rugtas echt niet normaal hoe sexy! Het was wel een prachtige wandeling met schitterende uitzichten.

Na de wandeling een camping opgezocht. We kwamen op een gigantische camping terecht en werden ergens in een achterafhoekje weggestopt... op die hele camping was welgeteld 1 douchegebouw ergens ver weg van onze plek. Aangezien we in berenland waren wilde ik niet alleen naar de douche lopen dus ben maar meteen samen met mn vader die kant op gegaan... De heenweg ging goed. Bij de douche aangekomen bleken het verschrikkelijke douches te zijn maar goed we waren weer schoon. De terugweg ging iets minder goed, we waren verdwaald! Na een uur rondjes (ja, nog steeds in de regen) te hebben gelopen waren we dan eindelijk terug... Jullie snappen ik was niet blij! Ik ben dus ook na het eten maar lekker vroeg mn bedje in gedoken...

Dag 15;

Vanmorgen al om 6.30 wakker geworden, omdat papa iets telefonisch moest regelen in nederland en even vergeten was dat we inmiddels in alberta zaten en de tijd daar nog een uur voorloopt... nu denk ik ach wat maakt het uit... toen was ik iets minder gelukkig.... Het was vandaag lekker zonnig. Dat kwam goed uit want we hadden een drukke dag gepland. We zijn vandaag naar twee verschillende watrevallen geweest. De athabaska falls en de sunwapta falls. Waren weer erg mooi! Ook zijn we nog met een snowmobiel een gletsjer op geweest. Het was zo verschrikkelijk bijzonder om daar rond te lopen! Gewoon in de sneeuw en op het ijs in je zomervakantie! Langs de weg ook nog een heleboel steenbokken gezien. Het is hier heel normaal om gewoon stil te gaan staan langs de kant van de weg en dan foto's van dit soort dieren te maken. Dus dat doen wij dan ook maar! Nog even snel doorgereden naar een camping, het was al laat. Lekker nog wat gegeten en gedronken en voor het gemak ook nog even lek gestoken door een paar hele ververlende muggen...

Dag 16;

Het plan van vandaag was om een grote rit te maken naar lake louise, maar omdat we de afslag misten zijn we maar doorgereden naar banff.... Onderweg nog even gestopt bij de nim ti wah lodge waar ik een superleuk cadeautje voor siem gekocht heb ( oooohhhh marcia je word ZO blij van me …). Ik zag ineens langs de weg een hele grote elk. Die hebben een soort suede bekleed gewei echt heel mooi! In banff was het superdruk omdat er een of andere feestdag was met een wiellerronde en oude autoshow, dus we zijn eerst nog even doorgereden naar een camping waar ze een shuttelbus terug naar het dorp hadden. We blijven hier 2 nachten. Camper geparkeerd en gezellig terug naar banff. Elise en ik zijn even onze eigen gang gegaan. Bij de starbucks even een koffietje gedronken en even geinternet en daarna nog een paar winkeltjes in gelopen... 's avonds heelijk gegeten bij tony roma's. Dat is echt een aanrader als je in banff bent. En na het eten om het af te leren nog maar een koffietje bij starbucks gehaald (we geven echt een godsvermogen aan kofiie uit deze vakantie). De laatste bus terug gepakt en lekker naar bed gegaan.

Dag 17;

Vaderdag! Papa riep al de hele vakantie dat hij vast niks zou krijgen, omdat zn andere twee kinderen er niet bij zijn, maar dan kent hij mij toch nog niet goed genoeg. Ik had in nederland al een kaart met een cd gekocht en die door marcia en kevin laten schrijven. Dus hij was erg verrast! Nadat ik een heerlijk ontbijtje gemaakt had zijn we in het stadspark een wandeling gaan maken. Bij het begin aangekomen stond er een bord dat hjet afgesloten was. We zagen we een plas op het pad , maar door een beetje water laten wij ons niet afschrikken dus hebben hem toch gelopen. Wij dachten in het begin nog, ach valt wel mee... maar toen kwamen we bij het laatste stuk. Dit was helemaal ondergelopen dus zijn we over allemaal losliggende boomstammen naar de overkant geklommen. Ik lag nog even bijna in de plomp maar gelukkig zijn we allemaal droog overgekomen...

Na de wancdeling zijn we naar de hot springs in banff gegaan met de bus. Dat zijn natuurlijke bronnen die van zichzelf 40 graden warm zijn. Daar aangekomen bleek het gewoon een soort zwembad te zijn. Het was wel heel lekker warm.

Terug naar het dorp maar weer een kroegje ingedoken voor nog een drankje omdat we toch moeten wachten op de aansluitende bus. Dit drankje werd al snel ook een hapje en nadat pap en jan sheperts pie, ria een stoofpotachtigiets en mama en elise een elk en een buffelburger (het smaakte hetzelfde als mijn beefburgertje) naar binnen hadden gewerkt zijn we met de laatste bus weer terug gegaan.

Dag 18;

Ik had niet zo'n lekkere nacht gehad want ik voelde me hondsberoerd... 's morgens zijn papa, mama, jan, ria en elise een wandeling gaan maken naar de inkpots (drie meertjes met alledrie een verschillende kleur). Ik voelde me nog steeds niets helemaal oke en ben lekker nog even twee uur mn bed ingedoken... Het schijnt een mooie maar zware wandeling geweest te zijn dus achteraf was het maar goed dat ik niet meegegaan ben... En wat hebben die twee uurtjes extra slaap me goed gedaan!

Na de wandeling zijn we terug gereden naar lake louise. Omdat jan elise en ria langer doorgewandeld hadden kwamen ze later aan. Ik zag al meteen aan elise dat er wat was.... Dat was ook zo want ze kwam op ons afgerend dat ze een grizzly had gezien langs de weg... Deze hadden we alleen tijden het whale watchen van heeeeel ver weg gezien dus die telden we nog niet echt mee... Gelukkig was hij vlak bij de parkeerplaats waar we op ze stonden te wachten, dus we zijn er meteen heen gelopen! Wow wat een mooi beest zeg! Hij ging zelfs nog even op zn achterpoten staan echt ZO cool!

Daarna doorgereden naar een camping en nog even heerlijk in het zonnetje zitten borrelen...

's avond weer vroeg naar bed want door die gebroken nacht was ik kapot.

Dag 19;

Vanmorgen dan echt naar het lake van lake louise... Het was wel mooi maar niet heel bijzonder, net als het andere meer lake moraine.

Hierna zijn we doorgereden naar een camping bij de halcyion springs. Dit zijn weer van die natuurlijke bronnen. We moesten weer met een klein pondje over en staan nu op een prachtige rustige camping bij de bronnen. De gemiddelde leeftijd is hier 60+ dus mooie mannen gaan we hier niet zien... Omdat het vandaag en morgen super mooi weer is blijven we lekker twee nachten, zodat we morgen de hele dag aan het zwembad kunnen liggen om te zonnen! Ik heb er nu al zin in...

“s avonds dan eindelijk een keer gebbqed... dit is toch wel het ultieme vakantiegevoel hoor! Wijntje, bbq aan en een zonnetje dat brand op je huidje... Laat het de rest van de vakantie maar zo blijven.

Dag 20;

Over vandaag kan ik kort zijn.... ZON ZON ZON! De hele dag bij het zwembad gelegen en straks lekker uit eten... HEERLIJK!!!