Dag 21 t/m 24

26 juni 2012 - Langley, Canada

Dag 21;

Vandaag hebben we veel gereden, zo'n 300 km. 's Avonds stonden we in vernon op een rvpark. Wederom aan het water en zowaar een keer geen actief spoor naast ons (dit blijkt een  bijna dagelijks terugkerend ding te zijn deze vakantie). We hebben ook weer heerlijk gebbqued.

Op een gegeven moment zijn jan (a.k.a midas/wikijania) dat er in het water daar schilpadden zwommen. Wij geloofden hem eerst niet maar het bleek waar te zijn! echt heel grappig om te zien...

Vlak na het eten, toen we net weer binnen waren, begon het verschrikkelijk hard te stormen en regenen. Vooralsnog heeft het weer zich goed aan de afspraak gehouden dat het 's nacht en als we reiden best mag regenen maar zodra we uitstappen moet het zonnig zijn. Op 1 dag na (de dag van de ubersexy toeristenwandeloutfit) is het eigenlijk de hele vakantie goed gegaan!

Dag 22;

Doordat het vannacht echt verschrikkelijk weer is geweest hebben we allemaal niet zo lekker geslapen.... De storm raasde lekker om de cabine heen waar ik sliep en ik vroeg me halverwege de nacht af of ik nou niet toch liever die keihard toeterende treinen had die af en toe voorbijraasden en waar ik eigenlijk al min of meer aan gewend was.... Maar goed het was weer ochtend en wij zouden weer op pad gaan dus het zonnetje scheen!

Na het ontbijt zijn we naar kelowna gereden waar we gezien hadden dat er een authentieke farmersmarket stond. Het was wel leuk om te zien dat iedereen echt zijn zelfgemaakte spulletjes aanprijst. Uiteindelijk hebben we alleen europees (lekker) brood gekocht en..... jawel.... hollandse stroopwafels, heerlijk! Ook zijn we nog naar een museum met verschillende tentoonstellingen geweest.

Na dit dorp zijn we doorgereden naar pentincton waar we naar een radarboot wilden die daar lag... De boot lag er nog wel maar was dicht dus helaas. Wel was er een autoshow met allemaal supermooie oude en gepimpte auto's. Dit maakte het ritje daar naar toe toch wel een beetje goed...

We staan nu op een rvpark met golfbaan. Elise, papa en ik hebben nog een emmertje ballen van de driving range geslagen... Die van mij kwamen niet zo heel ver en die van elise en papa wel en daar baalde ik natuurlijk weer verschrikkelijk van want, zoals heel veel mensen weten, kan ik maar een beetje niet tegen mn verlies :-D. Achteraf was het best leuk om te doen! Wie weet geef ik er ooit als ik oud en grijs ben nog een vervolg aan....

's avonds daar in de "kantine" gegeten en lekker vroeg mn bed in gedoken....

Dag 23;

Vanmorgen voor het eerst deze vakantie uit kunnen slapen tot jawel.... negen uur! Ik geloof dsat ik het verleerd ben.... Of zou het kunnen komen doordat de camper alle kanten op beweegd als iemand zich omdraaid, beweegd of ook maar ademhaalt? Laten we hopen op het laatste...

Na het ontbijten en douchen nog even met het thuisfront geskyped... wat een uitvinding is dat en wat is het fijn om zo ver weg, maar toch zo dichtbij te zijn!

Rond 11.15 zijn we weggereden en hebben we twee hele korte wandelingetjes gemaakt. waren mooie wandelingen maar helaas weinig gezien... Wel zagen we vanuit de caper echt super dichtbij weer een hele grote en supermooie zwarte beer. Het blijft elke keer bijzonder om die beesten in het wild te zien...

's middags nog even boodschappen gedaan en doorgereden naar een rvpark vlak bij de othellotunnels. Daarover morgen meer.

Dag 24;

Vanmorgen vroeg naar de othellotunnels gereden zodat het nog lekker rustig zou zijn. De othello tunnels zijn oude spoortunnels waar een deel van de film rambo: first blood is opgenomen (toch maar eens kijken nu... misschien herken ik wat...). was echt superdonker in die tunnels maar wel weer heel mooi.

Na de tunnels naar yale gereden en daar naar een nagemaakt dorpje geweest over de oude spoorwerkers. was wel leuk maar niet heel indrukwekkend.

Ook hebben we in hope nog de stallone route gelopen omdat er daar verschillende films van hem opgenomen zouden zijn. Alles wat ze in het boekje beschreven, was er niet meer dus dat was wel een beetje jammer...

Nu staan we voor de laatste twee nachten op een heel mooi rvpark bij ford langley, wat we morgen gaan bekijken. Ze waarschuwen voor overstromingen omdat het verschrikkelijk slecht weer is geweest de afgelopen periode... Nou maar hopen dat ik niet wegdrijf vannacht.

Volgende keer schrijf ik mijn laatste canada blogje, maar voor nu is het mooi geweest.