Dag 4, 5 en 6

7 juni 2012 - View Royal, Canada

Nu we vandaag nog even wifi hebben maar weer even een nieuw reisverslagje voor jullie schrijven...

Dag 4;

Vanmorgen hebben we even gebeld met de camperverhuurder om te horen hoe laat we onze tourbus op konden komen halen. De mevrouw aan de telefoon vertelde ons dat dat om 13.30 was. Ook vertelde ze dat we zelf even een taxi moesten regelen. Even aan de receptioniste in het hotel gevraagd en die heeft keurig een zes persoons taxi voor ons geregeld.

Om 13.00 zou de taxi er zijn dus we hadden nog even wat tijd om vancouver in te gaan. Volgens onze kleine, lieve nederlandse vriend MOEST je naar granville island geweest zijn als je in vancouver was en het was vlak bij dus hebben we dat maar gedaan. Nou het was wel leuk, maar om te nou te zeggen dat je niet mag missen vond ik persoonlijk een beetje overdreven.... Er was wel een overdekte markt met allemaal hele mooie verse groente en fruitkramen. Niet te betalen, maar wat zag het er lekker uit! Achteraf baalden we verschrikkelijk dat we niet ff kilo's meegenomen hadden want in de supermarkt bleek er niet een stukje verse groente of fruit te vinden...

Om stipt 13.00 was de taxi er. Toen we met al onze spullen buiten kwamen vroegen we ons hardop af of dat wel ging passen..... Gelukkig bleek de beste man een toverauto te hebben! Banken omhoog, tasje eronder, bankje weer naar beneden mensen erop. bank een stukje opzij tas ernaast. Alle truckjes werden uit de kast gehaald om het uiteindelijk allemaal precies tot op de centimeter te laten passen. Het jhad wel wat om als sardientjes in blik over de snelweg te zoefen, maar ik vond persoonlijk de limo leuker (nee ben niet verwend...).

Bij de camperverhuurduurde het even voordat de verplichtte veiligheidsfilm gespeeld werd. Maar eindelijk na anderhalf uur was het dan zover; we kregen onze camper. Gelukkig was hij niet zo groot als ik me van te voren ingebeeld had.

Na de boodschappen en drank gehaald te hebben zijn we naar de eerste camping gereden. dit was een beetje een ranzige camping maar goed we hoefden er toch alleen maar even 1 nachtje te slapen. Toen we geinstalleedr waren op de camping zijn we alles in gaan ruimen. Wat is het toch fijn als alles gewoon een vast plekje heeft en je niet meer uit je tas hoeft te leven.

Hierna kwam de volgend uitdaging; mn bed opmaken. Ik slaap boven de bestuurders cabine en die is niet hoger dan een halve meter... Ach het is een prima bed alleen om het op de maken moet je bijna een extra cursus volgen want wat een kolerewerk is dat zeg! Ook ben ik er zeker van dat ik mn hoofd minstens vijf keer ga stoten als ik net wakker ben....

's avonds nog even geprobeerd te lezen maar ik was zo moe dat ik meteen in slaap ben gevallen.

Dag 5;

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om op tijd de boot naar vancouver island te pakken. Op die ferry hebben we het eerste wilde dier deze vakantie gespot. Een zeeleeuwtje! Grappig om die beesten een keer in het wild te zien. Elise en ik konden het niet laten om op de punt van de boot even ons eigen titanic-momentje te creeeren. Is nog knap lastig als je niet in een studio zonder al te veel tegenwind staat, we werden er bijna vanaf geblazen...

Vanaf de boot meteen naar de eerste de beste supermarkt gereden en nu dan gelukkig wel onze verse groenten en fruitjes gevonden!

Met onze wagen vol geladen zijn we naar de volgende camping in victoria gereden. Op de camping hebben we meteen een walvisspottocht geboekt. Wat een prachtige plek hier zeg! mooie ruime plekken en vloerverwarming in de douches! Hier voel ik me thuis! We blijven hier 2 nachten....

Dag 6;

Vanmorgen was ik al vroeg wakker want we gingen vandaag walvissen en orka's spotten. Hier ben ik mede voor gekomen, dus ik had er zin in! We werden door een pendelbusje van die maatschappij opgehaald en naar de haven gebracht. Daar in de boot gestapt en meteen op weg gegaan...

Al snel merkte ik dat mn maag het een minder gezellig idee vond dan ik en was ik kotsmisselijk.... Misschien (als het weer meezit) gaan we morgen nog een keer want we hebben garantie dus we mogen terug komen te we ze gezien hebben. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik morgen meega want het word rotweer en de schipper vertelde nl dat vandaag de beste dag qua rust op zee was van het seizoen. We hebben drie uur op de boot gezeten en gezocht tot we een ons wogen maar geen walvis of orca gezien helaas.... Wel hebben we weer wilde zeeleeuwen gezien en een dolfijn...

Terug op het vaste land ging het al snel beter met mn misselijkheid en zijn we victoria nog even doorgewandeld. Ook alweer zo'n leuk stadje... Nog even nieuwe allstars gekocht en weer terug naar de camping...

Vanavond samen met elise een heerlijke maaltijdsalade in elkaar gevlanst, nu dus aan het bloggen en dan is de dag alweer voorbij. Sjezus wat vliegen de dagen om hier!

Dit was het tot nu toe. Ik hoop snel weer te kunnen bloggen! M´n zeebenen en ik gaan lekker slapen! Werkse nederland!